Tulee jänniä asioita mieleen kun oon ollu kaupan kassalla. Esimerkiks, vähänkö oon koskenu moneen tavaraan. Oon koskenu mun kassalla käyneiden ihmisten kaikkiin ostoksiin. Vähänkö monessa paikassa on tavaroita joihin oon koskenu. Ja sitte toisaalta voi miettiä, miten moni ihminen on koskenu mun omistamiin tavaroihin. Varsinki jossain made in china tavaroissa, millanen kiinalainen on jotain mun kynää jossain tehtaalla pakannu laatikkoon. Ja toinen aika jännä juttu on, kun oon tehnyt tiskarin hommia, että miten moni ihminen on jollain haarukalla syöny. Miten monen ihmisen suussa joku haarukka on ollu. Miten moni ihminen on pitäny sitä kädessä, miten erilaisten ihmisten suussa se on ollu. Sitä voi kyllä itekki miettiä kun on jossain ravintolassa, kukahan tällä haarukalla on viimeks syöny.

Toinenki juttu on aika jännä, ihmiset on oikeestaan aika jänniä kun ne on kaupassa. Vähänkö olis siistiä olla näkymätön ja tarkkailla ihmisiä läheltä. Millasia ilmeitä niillä on kun ne miettii mikä saippuamerkki olis paras, ei löydä jotain tavaraa tai muistaa että ai niin seki piti muistaa. Ja vielä jännempää olis jos kuulis mitä ihmiset ajattelee kun ne on kaupassa. "onpas kalliita banaaneja, pitäsköhän sittekki ottaa omenoita. missäköhän täälä on pakastepusseja. pitää muuten muistaa ostaa se hiiva. mitäköhän leipämerkkiä nyt ottas, pitäskö koittaa jotain uutta vai ottaa tota samaa".

Toinen mitä olis hieno tarkkailla ihmisiä niin juna-asemalla. Sielä on aina hienoja hetkiä. Ihmiset hyvästelee toisiaan ja halaa pitkän ajan jälkeen. Ihmiset etsii toisiaan, hakee katseella mistä ovesta ystävä tulee ulos. Ja kun ei meinaa löytää, katsoo vierestä muiden halailua hämmentyny katse päällä. Pariskunnat pussailee, mieletön jälleennäkemisen riemu tai haikea eroaminen. Voimakkaita tunteita siellä on aina, joka päivä. Jos olisin taiteilija niin tekisin sellasen videoteoksen missä kuvaisin ihmisiä juna-asemalla. Se olis niin siisti, täynnä suuria tunteita. Samaan sarjaan kuuluis kyllä se ihmiset kaupassa osa. Aika siistiä. "Ihmisiä juna-asemalla" ja jatko osa "ihmisiä kaupassa". Just sellasessa tilanteessa missä ihmiset on yksin, olis jännä tarkkailla. En kyllä tiiä saisko tollasia kuvata tosta vaan, ei varmaan. Mutta hieno siitä tulis.